Tutaj powinien być opis

Kod do przyszłości

     „KOD DO PRZYSZŁOŚCI” to Projekt, którego organizatorem była Fundacja Rozwoju Edukacji Elektronicznej, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Celem projektu było zwiększenie kompetencji w zakresie nauczania programowania przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz umiejętności podstaw programowania uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej, na terenie gmin wiejskich i miejsko – wiejskich. Efektem było rozwijanie kompetencji nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej umożliwiających prowadzenie tzw. zajęć pozalekcyjnych dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej.

      W ramach projektu w naszej szkole nauczyciele z klas młodszych - 1-3 prowadzili od października do lutego po 30 godzin zajęć pozalekcyjnych z programowania. Zajęcia były prowadzone na podstawie „Programu rozwijania logiczno-matematycznego myślenia z wykorzystaniem zestawów edukacyjnych klocków LEGO WeDo dla uczniów i uczennic klas I-III szkoły podstawowej”. W ramach projektu szkoła otrzymała tablety i zestawy klocków LEGO, na których pracowały podczas zajęć dzieci klasy I, II, III

      Zajęcia z robotyki wprowadzały dzieci w świat nauki i nowoczesnych technologii. Realizowana w ramach warsztatów metoda Lego Education4C wykorzystywała nowoczesne narzędzia edukacyjne w postaci zestawów klocków LEGO WeDo do nauki programowania komputerowego.

      Program zajęć został skonstruowany na trzech poziomach umiejętności. Nauczyciel wraz z grupą uczniów wybierał poziom zaawansowania. Wszystkie dzieci z klasy 1, 2 lub 3 rozpoczynały naukę robotyki i programowania na tym samym etapie wstępnym. Budowały tą samą postać robotyczną, lecz im wyższa klasa, tym zadań, ćwiczeń, problemów do rozwiązania było więcej. Zadania były bardziej złożone i wymagały od dzieci więcej samodzielności w działaniu. Działania takie miały na celu rozwijanie uzdolnień i predyspozycji kierunkowych uczniów szkoły podstawowej.

      Dzieci „zmieniały się” w młodych naukowców budując, programując i ożywiając swoje roboty. Zdobywały w praktyce wiedzę i umiejętności z różnych dziedzin nauki: matematyki, fizyki, informatyki, automatyki. Rozwijały kreatywność, ucząc się logicznego myślenia i rozwiązywania problemów algorytmicznych.

      Cele zajęć to:

  • Kształcenie umiejętności programowania robotów.
  • Rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia.
  • Kształcenie zdolności informatycznych.
  • Rozwijanie problemów za pomocą komputera.
  • Kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji.
  • Poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem.
  • Zdobywanie umiejętności pracy w zespole.

Podczas zajęć dzieci żywo i wesoło reagowały na wykonywane i wprowadzane przez siebie w ruch różne postacie. Były zadowolone z swojej pracy i rozwiązań, które wprowadzały.

      Na zakończenie odbył się ZLOT MŁODYCH PROGRAMISTÓW, gdzie instruktorzy projektu omówili działania przywiezionych robotów, a dzieci w poszczególnych grupach z ciekawością, radością i zadowoleniem posługiwały się robotami wykonując określone zadania.