
„Lektury znam, egzamin zdam !”
Pomysł projektu zrodził się podczas zajęć języka polskiego w klasach ósmych. Nadrzędnym jego celem jest uświadomienie uczestnikom, że język polski jest doskonałym narzędziem do wyrażania siebie w sposób kreatywny, zabawny, lekki i oryginalny. Prowadzone rozmowy, zadawane przez młodzież pytania, formułowane sądy na temat przeczytanej lektury uzmysłowiły uczniom, że warto rozwijać ciekawość czytelniczą, prowokować do dyskusji. To wszystko miało wpływ na decyzję o udziale uczniów w projekcie, który stanowił doskonałe połączenie świadomego czytania z umiejętnościami, które zostaną sprawdzone podczas egzaminu ósmoklasisty.
Założeniem przedsięwzięcia było przedstawienie wybranej lektury obowiązkowej w postaci dramy oraz zebranie na jej temat jak najwięcej rekwizytów, które kojarzą się z jej wątkami. Uczniowie przebrani za bohaterów literackich wystawili fenomenalne spektakle, które na długo pozostaną w ich pamięci. Ponadto każda lektura została przedstawiona w formie graffiti na terenie przy boisku szkolnym. Wszystko po to, by utrwalić znajomość lektur do zbliżającego się wielkimi krokami egzaminu ósmoklasisty.
Projektowi przyświeca bardzo ważne przesłanie „Nikt nie rodzi się czytelnikiem, czytelnika trzeba wychować”.
Opiekunem tej wartościowej inicjatywy jest nauczycielka języka polskiego – pani Agnieszka Ignaczak.