
Nasza nowa Eko - pracownia
"Nasza wodna Eko-pracownia przyrodnicza w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Wojsławicach" dofinansowana przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi
Wartość ogólna zadania: 46 977,00zł.
Wysokość dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi: 34 777,00zł.,
w formie dotacji, przekazania środków w wysokości do 85% kosztów kwalifikowanych
Tematem przewodnim projektu to „woda” tak wszechobecna w naszym codziennym życiu. Dlatego założeniem projektu to pogłębienie wiedzy na temat wody w oparciu o utworzoną Eko-pracownię. Treści realizowane na zajęciach podzielone na wydarzenia zgodnie z kalendarzem świąt ekologicznych są to m.in. poznawanie właściwości wody, jej roli w naszym organizmie, wody jako środowisko życia, zasoby wody i jej oszczędzanie, badanie zanieczyszczeń, a ponadto konkursy, filmy, inscenizację.
Efektem rzeczowym projektu to modernizacja pracowni przyrodniczo-informatyczne, która objęła koszty prac remontowych: odnowienie ścian, malowanie; ścian, sufitów, kaloryferów, modernizację i dostosowanie instalacji elektrycznej i komputerowej położenie nowej podłogi, modernizację wodno-kanalizacyjną.
Zakupione pomoce dydaktycznych pozwolą na realizowanie treści przyrodniczych przewidzianych w programie.
Dodatkowo pracownia została wyposażone w estetyczne meble do zabudowy uwzględniającego potrzeby pracowni przyrodniczej umożliwiające właściwe przechowywanie pomocy dydaktycznych i łatwiejszy ich dostęp. Zostały utworzenie wzdłuż części ściany pracowni bardzo potrzebne stanowiska doświadczalne wyposażone w bieżącą wodę, blat roboczy i system zabudowy, pozwalający na przechowywanie niezbędnych materiałów i przyrządów. Pojawienie się stanowisk doświadczalnych otworzyło możliwość prowadzenia hodowli, obserwacji i realizacji doświadczeń podczas zajęć, co jest niezbędnym wymogiem nowej podstawy programowej z przyrody. Zburzona ściana i otwarte częściowo dawne zaplecze umożliwiło dostawienie stanowiska uczniowskiego które posłużą do pracy badawczej z wykorzystaniem mikroskopów oraz lup.
Zakupiono nowe, większe stoły, które zapewniają bezpieczne miejsce dla komputerów a przede wszystkim pozwolą uczniom na swobodną pracę w trakcie zajęć. Nietypowe półokrągłe stoły z blatem w kolorze błękitu przy których może pracować 4 uczniów, zupełnie zmieniły organizację pracy w pracowni. Nowe stoły z dodatkowym miejscem na monitory i komputery stacjonarne pozwalają korzystać z nich według potrzeb wynikających z celów lekcji, bez zbędnego przechodzenia do odrębnych stolików, co wpływa na większą efektywność wykorzystania czasu zajęć.
Zakupione zostały dwie tablice magnetyczne i półki, które są miejscem, w którym uczniowie wszystkich klas mogą prezentować samodzielnie wykonane plakaty, postery, modele np. zwierząt i roślin wodnych.
Utworzyliśmy również kącik czytelniczy, wyposażony w atlasy, przewodniki, czasopisma przyrodnicze. Okna zdobią rolety zaciemniające, które bez względu na warunki atmosferyczne pozwalają na przeprowadzanie doświadczeń z zakresu optyki oraz umożliwią wyraźne widzenie obrazu na tablicy interaktywnej. Dodatkowo rolety spełniają funkcje dekoracyjne, ponieważ ich kolor podkreśli motyw wody w naszej nowej pracowni.
Podsumowując „nasza wodna Eko-pracownia przyrodnicza” stała się nowoczesnym, przestronnym i funkcjonalnym pomieszczeniem.